Uppdatera information om din arbetsplats inför löneöversynen!

Hej medlem i Sveriges Lärare, Inför löneöversynerna går vi alltid igenom arbetsgivarens listor för att se vilka medlemmar vi ska förhandla för och utvärdera utfallet kring. Det görs genom att vi manuellt synkar arbetsgivarens listor med våra medlemsregister. När vi i går gick igenom alla namn på listorna vi fått (närmre 700) så noterade vi att många uppgifter i vårt medlemsregister inte stämmer med den arbetsplats som arbetsgivaren har. Det är viktigt att man som medlem håller uppgifterna i registret uppdaterade vid byte av arbetsplats, annars riskerar man bland annat att inte få rätt information från oss vid medlemsutskick, och det blir även mycket svårt för oss att sköta löneöversynen på ett bra sätt, i synnerhet när utfallet ska följas upp. Det är också så att varje lokalförening får anslag (pengar) från förbundet som ska gå till medlemsnytta/medlemsaktiviteter och utbildning av ombud. Om en medlem står skriven i fel verksamhet så går inte anslaget för den personen till den förening som utför arbetet- det är ju lite synd för det innebär att föreningen som arbetar för en inte får rätt möjligheter till detta. Detsamma gäller den tid arbetsgivaren betalar oss som förening för att arbeta med centralfackliga uppdrag att göra- den baseras på det antal medlemmar som är registrerade i den egna föreningen. Med många felaktigt registrerade medlemmar så blir det fel även här. Vi i Sveriges Lärare Norrtälje vore därför väldigt tacksamma om du kan gå in på www.sverigeslarare.se logga in och uppdatera dina uppgifter så att vår förening får rätt förutsättningar och du inte missar viktigt information från oss eller ditt ombud på arbetsplatsen. Alla utskick baseras på medlemsregistret som sagt, och registret uppdateras inte automatiskt när man byter arbetsplats, det är det medlemmen själv som ansvarar för. Tack så hemskt mycket för hjälpen, vänligen Sveriges Lärare Norrtälje


Frågor & svar